7 juli 2013

En ovärdig dotter

Justin Lévy
Mamma är död, jag är mamma, så enkelt är det, det är vi tre och vår historia. Vad lång tid det tar, brukade jag tänka när hon berättade sina historier för mig om kvällarna när jag låg i min säng. Men den här gången gick det snabbt, otroligt snabbt.
Medan Louise är gravid och snart ska föda sitt första barn håller hennes mamma Alice sakta på att slockna. När mamman har dött och Louise hittar hennes adressbok förstår hon att, bortsett från några outplånliga minnen, är de här förvirrade och sentimentala anteckningarna allt hon har kvar efter sin mamma. Nu är det hennes sak att pussla ihop skärvorna av den här kvinnans liv, samtidigt som hon måste se nuet och framtiden för sin lilla Angèle.

Mitt betyg: **** Gillade denna bok mycket även om den ibland upprepade sig mycket. En sorglig mor&dotter-relationsberättelse! Undrar hur det går med lilla Angèle...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar