11 mars 2013

I taket lyser stjärnorna...

... nej, nej men det var den jag fick i tanken när jag lyssnade på dagens novell i brist på novellsamling i brevlådan...
På novellvågen har jag surfat in på Storytel och lyssnat på Johanna Thydells Han tänkte på dem som färger där det finns en mamma som är på väg bort, och lämnar livet.

Han gick in i trädgården från baksidan, det fanns en stig där som han hade trampat upp, först med små fötter, sedan med stora. Den skulle växa igen nu. Det hände mitt framför ögonen på honom. Grönt, blankt gräs som sköts upp som stavar ur jorden och plötsligt hade hans fotspår aldrig funnits.

Mitt betyg: ***** Fin att lyssna till, berörande, vackert språk. Ett gott bidrag till Novellvåg 2013!

Tips! Klicka på Johannas namn och surfa runt på hennes hemsida...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar