9 mars 2013

Arielles första kärlek

Monika Fagerholm
Men det blir såhär. Att hon tänker på honom hela tiden.
Värmebölja: han på stenen. Tiden som stannar upp i några dagar. Figurerna i hopptornet i röda, gröna baddräkter.
Hettan ökar. Tystnad. Fördömelsen. Pojken som säger:
"Du kommer att förlora allt du har. Allt som dig ges ska tas ifrån dig."


Novellvåg 2013

Mitt betyg: **- Näej... den här gillade jag inte... Jag hade svårt att höra vad författaren läser. Brukar tycka om den finska brytningen men inte denna gång. Det är ju så viktigt att uppläsaren faller en i smaken. Novellen hade troligen varit bättre att läsa - jag kom inte in i berättelsen, den blev osammanhängande och splittrad.
Har sett att hennes relativt nyutkomna bok Lolauppochner, under vecka 8 låg som nr 2 på DN's kritikerlista för bästa nya böcker... vet inte om jag vågar läsa den ens på försök...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar