1 dec. 2011

Läslust för annat...+ dagens tomte

Läs mer om
"tomten" här
Oj, igår kunde jag bara inte sluta läsa En Dag och kom verkligen in i den. Trots att jag har så mycket annat att läsa så tog jag den och fortsatte där jag slutat för en ganska långt tid sedan. Så kan det ju faktiskt också vara med läsandet att det man läser behöver sjunka in eller undan beroende på vad man läser. Känslan när jag tog i boken igår kväll var lite förbjuden...en röst viskade "nej, nej du måste läsa Odyséen eller börja på Kan du säga schibbolet eller ögna igenom Ett öga rött och så har du Håkansson's, och Malloy's kurslitteratur och de där artiklarna i kompendiet" men jag slog dövörat till! Jag har sovit så himla bra i natt och det måste bero på att jag valde att läsa det jag ville :-)

2 kommentarer:

  1. Jag har också lagt En dag åt sidan en stund, men det bådar ju gott inför min fortsatta läsning. Fin tomte!

    SvaraRadera
  2. Var tvungen att läsa ut den idag. Den är som att se en film så det ska bli spännande att se filmen - har hört att den följer boken rätt bra. Ja, visst är den lite söt :-D

    SvaraRadera