24 okt. 2011

Liebster Blog

Det har varit en lätt dag idag vilket måste bero på den Liebsteraward som Erika med bloggen Erikas bokprat skickade till mig under gårdagen. Tack en gång till dig!!! Självklart skulle jag vilja ge Erika en award tillbaka men tanken med Liebsteraward är nu att man ska uppmärksamma fem andra bokbloggare. Jag har tänkt under dagen mellan språkanalyserandet jag håller på med, vilka bloggar jag vill ge en liten bloggaward.

Reglerna för att dela ut Liebster award till fem favoritbloggar är följande:


1. Klistra in awarden på din blogg
2. Tacka personerna som gav er awarden och länka till bloggarna.
3. Välj ut fem personer som du vill ge awarden till.
4. Lita på att dina följare sprider kärleken till andra bloggare.
5. Och det viktigaste: Ha roligt och stötta varandra.

och dagarna går… där Anna gett och ger mig många fina tips på böcker som jag säkert inte alls valt själv. Här finns proffsiga recensioner som skulle kunna höra hemma i vilken tidskrift som helst. Hon delar också med sig en del pedagogiska tankar vilka jag gärna läser då vi verkar i samma yrke. Den här bloggen var också bland de första jag stötte på när jag själv började i all enkelhet. Jag vet Anna, att du fått en utmärkelse alldeles nyligen men kan inte låta bli att ge en från mig J
Boktokig är bloggen, där jag var med och tävlade för första gången och vann en bok som kom på posten.  Hon skriver om olika böcker och varvar med trevliga intervjuer och andra roliga sammankomster. Är som Anna en flitig läsare som skriver ofta. Ställer ofta dagens fråga om allt mellan himmel och jord vilket är trevlig J.
What You Readin? Mrs E är en alldeles ny bekantskap där jag antog en utmaning, min första långa (hela 7 dagar + en till av bara farten). Dit kommer jag att återvända med glädje J.
enligt o – ja här finns mycket att läsa och det var här jag antog den första utmaningen J en riktig idéspruta när det gäller utmaningar. Läser också flitigt och skriver bra recensioner om det hon läst.
Emmas boktips är den blogg där jag aldrig kommenterat men tittar in till då och då. Här finns en bra struktur om jag letar efter något att läsa. Korta, enkla, betygssatta recensioner. Nu får jag en anledning att kommentera J.

4 kommentarer:

  1. Tack så mycket för dina fin ord Gittan! Det var mycket snälla ord! Jag uppskattar verkligen alla kommentarer som studsar emellan våra bloggar, det förgyller bloggandet mycket! Kankse att jag funderar ett tag innan jag skickar vidare...

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Kul att du kom igång med utmaningen - nästa gång kommer du på nåt bra som jag hänger på :-)

    SvaraRadera
  3. tack snälla, snälla du!!! Håller på med ett Liebster-inlägg nu! Allt blev lite sent eftersom jag varit på resa! Men jag är verkligen glad över min award!!!

    SvaraRadera