30 juli 2011

Syskonkärlek

Sheila O'Flannagan
Det här är berättelsen om Romy Kilkenny och hennes familj. Romy jobbar som arkeolog och tror sig ha funnit sin plats på jorden i Australien, där hon trivs med både jobb och Keith, killen hon delar bostad med. Men när hon med kort varsel tvingas hem till Irland för att ta hand om sin sjuka mamma vänds allt upp och ned. Plötsligt måste hon konfrontera allt det hon velat fly från: sina två halvsyskon Darragh och Kathryn, båda framgångsrika och lyckade på alla vis. Och Veronica, hennes vackra och glamorösa mamma, som alltid sett ut att vara tjugo år yngre än hon verkligen är. Romy har alltid ansetts vara familjens svarta får som inte velat ta ansvar och helst tillbringat sin tid med att gräva i lera efter gamla skelett.
Hemkomsten blir mer problemfylld än Romy kunnat ana. Hennes syskon motarbetar henne, hennes pappa är omgift och gamla konflikter med Veronica kommer åter upp till ytan. Dessutom verkar hennes syskon inte vara så lyckliga trots allt. Oväntat hamnar Romy i mitten av alla problem och hon tvingas lära känna sin familj på nytt. Samtidigt längtar hon tillbaka till Australien och Keith, hennes bäste vän, som plötsligt börjar kännas så avlägsen...

Mitt betyg: * Jag har inte läst ut den för den passar inte mig just nu därför lägger jag den ifrån mig och får se om jag återvänder till den senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar