3 juni 2014

Läsarna i Broken Wheel rekommenderar

http://www.adlibris.com/se/bok/lasarna-i-broken-wheel-rekommenderar-9789175032788
Katarina Bivald
Allting börjar med en brevväxling mellan två helt olika kvinnor. 28-åriga Sara Lindqvist från Haninge och 65-åriga Amy Harris från Broken Wheel i Iowa. Efter två års utbyte av böcker, brev och tankar om både litteratur och livet bestämmer sig Sara för att hälsa på Amy. Men när hon kommer dit är Amy död.
Sara står ensam i en liten stad mitt ute i ingenstans. Men där finns förstås alla de människor som Amy har skrivit om. Och de excentriska invånarna i Broken Wheel har inget annat val än att ta hand om den förvirrade turisten. Sara blir kvar och för första gången i sitt liv får hon verkliga vänner - inte bara Mr Darcy och Bridget Jones - och de hjälper henne att starta en bokhandel med Amys alla böcker.
Både Sara och staden lever upp, nya och oväntade kärlekspar bildas och varken Sara eller invånarna vågar tänka på att hon snart måste åka hem. När hennes tvåmånadersvisum är på väg att gå ut får hennes nyfunna vänner en alldeles galen, underbar idé ?

Mitt betyg: ***** En underbar berättelse som gett min läslust tillbaka, kunde bara inte låta bli att läsa och ville inte att boken skulle komma fram till sista sidan. Ta aldrig slut är tanken som jag vill hålla kvar vid i sommar när jag ska läsa många böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar