14 apr. 2013

Avslutande tankar om...

... novellsamlingen Vad vi pratar om när vi pratar om Anne Frank av Nathan Englander:
Dessa noveller har startat tankar om både stort och smått, både värdsligt och väldigt nära mig själv men framförallt har tankarna varit djupa och allvarliga om många moraliska och etiska frågor som alltid är aktuella i det samhälle vi lever i. Hur uppfattar vi varandra? Kan man förlåta allt? Vem kan man lita på när det verkligen, verkligen gäller? Är våld någonsin rätt?
Titelnovellen är den som sitter starkast i minnet och då framförallt "Anne-Frank-Leken".
...nätcirklandet:
Jag vill först Tacka Anna för arbete med att organisera detta genom att skapa olika googledokument att diskutera i för varje novell. Sedan vill jag Tacka Erika att du tillsammans med Anna twittrade med Brombergs förlag om denna idé till nätcirkel. Sist men inte minst Tack Brombergs för boken som jag sent kommer att glömma :)
Nu kan man ju nästan tro att jag fått något slags pris och jaa, det kan man väl säga. Ett gott pris är när man lär sig något nytt och det har jag gjort tack vare allas deltagande i denna nätcirkel så ett Tack till er också. Ibland har det varit svårt att få till mina tankar i skrift men jag tror att vi har förstått varandra ganska så väl :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar