27 mars 2013

Hur vi utkrävde hämnd för familjen Blum

Novell nr 3 heter Hur vi utkrävde hämnd för familjen Blum.  Zvi Blum, den yngste brodern Blum, slås medvetslös av en annan pojke, Antisemiten. De bestämmer sig för att hämnas. Boris börjar att träna dem för att grabbgänget ska kunna hämnas...
 
Jag skriver i nätcirkeln: Våld föder mer våld men våld i självförsvar för att rädda ett eget liv kan vara våld som är försvarbart...När Boris tränade pojkarna tänkte jag på terroristgrupper i sin nybörjarträning...
Jag reagerade som många av er andra på föräldrarnas frånvaro... och kanske är de en symbol för de olika staterna som Birgitta skriver...tänkte inte så när jag läste utan var mest arg på att inga vuxna ingrep...
 
Jag gillade inte denna novell för den var alldeles för rå och våldsam att läsa. Hoppas nu på att nästa novell blir bättre bara titeln låter ju lite ekivok; Peep show ;)
 
Hos Anna hittar ni en lista över de andra nätcirkeldeltagarna.
 
Ett inlägg i Novellvåg 2013's tecken

2 kommentarer: