24 mars 2013

Gloria


Wille Crafoord
Kaj tittar bort mot Gloria. Med facit i hand tycks det ju verkligen som om hon har gjort något fantastiskt. Medvetet eller inte. Något som ingen annan enskild samhällsengagerad artist eller kändis, eller ens politiker, lyckats med. Ja, kanske Ga­ndhi då. Han drar lite på munnen vid jämförelsen. Men ändå.

Mitt betyg: ***** I morse vaknade jag tidigt och så tidigt att inte ens DN anlänt till min tidningshållare utanför min lägenhetsdörr...
Det är då det är helt perfekt att sätta igång Storytel och välja en novell på en sisådär 30-40 minuter.
Idag blev det en Novellix-novell av Wille Crafoord. En sådan där novell som har den där "knorren" på slutet som en novell ska ha... Riktigt bra och återigen en uppläsning av författaren själv som säkert gör den bättre lyssnad på en läst...
Wille Crafoord är kanske inte den jag förknippar med författarskap men vem vet han kanske kan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar