8 sep. 2012

Bokcirkeln

Igår var det träff med Bokcirkeln på Annas Vinbar. Vi blev fem stycken som skulle diskutera "Stål" av Silvia Avallone.
Boken var svår att få tag i och jag hittde den av en slump på Stadsbibliotekets 14-dagars-lån-hylla i onsdags. Därför hade jag ju inte hunnit läsa boken men eftersom jag haft lite lästorka och hoppläsning i olika böcker tänkte jag att jag kunde få lite inspiration av de andras bokprat och ja, det blev ett kapitel läst efter gårdagens träff innan ögonen slog igen. Fortsätter för att se om jag tycker den är svart eller vit :-)
En av bokcirkelmedlemmarna hade den på engelska och jag reagerade på de olika omslagen och den engelska titeln - intressant!

1 kommentar:

  1. Stål var en av försommarens höjdare för mig. Språket och miljön var spännande. Hoppas du också gillar! PS. Kanske ingen munter historia :-)

    SvaraRadera