20 dec. 2011

Biblioteksbesök



Jag gillar verkligen biblioteket. Det är en så härlig stämning där inne + att det är liksom mjukt, varm och gosigt...och en himla massa böcker. Det blev ett omlån av Chimanda Ngozi Adichies novellsamling Det där som nästa kväver dig. Jag gillade den inte så mycket första gången men vill nu läsa den mer noggrannt med tanke på det perspektiv vi har i litteraturkursen jag går i nu.
Jag hittade också en bok av en av de författarna jag har i min Boktolva 2012, får nog ge mig till tåls att börja på den för jag ska inte tjuvstarta ;-)

4 kommentarer:

  1. NU blir man ju riktigt nyfiken på ditt lån - jag undrar vad du lånat. Novellerna av Adichie är favoriter hos mig så hoppas du gillar dem också!

    SvaraRadera
  2. :-) Anna, lånet är en bok som du alldeles nyligen skrivit om :-)

    SvaraRadera
  3. Kanske är det då Vi ses på Place de la Sorbonne... Spänningen är olidlig ;-)

    SvaraRadera