16 okt. 2011

Läsenkät...

enligt O som jag hittade på och dagarna går...

Hur är du som läsare?
snabb  långsam
så mycket kurslitteratur som ska läsas
läser alla ord  skummar en del
Njae mest läser jag allt
gillar långa beskrivningar hoppar över det som inte för historien framåt
Inte för långa
kommer ihåg detaljer kommer ihåg i stora drag
Beror på hur det berör
undviker tjocka böcker läser gärna tegelstenar
är boken superduperbra får den gärna vara tegelstensliknande annars är lagom alltid bäst
tycker om tunna böcker tycker att tunna böcker ofta saknar något
idealboken är på mindre än 400 sidor idealboken är på mer än 400 sidor
tjuvkikar på slutet läser aldrig slutet förrän boken är just slut
läste att om man läser slutet först kan man mer avslappnat läsa boken med en helt annan behållning, ska testa det någongång
väljer efter omslag skiter fullständigt i ytan
Kommer oftare ihåg framsidans bild än författare och titel, bildminnet är bättre
läser baksidetexter undviker baksidetexter
väljer boken efter rekommendation vill helst välja själv
väljer också själv
rekommenderar ofta böcker till andra rekommenderar sällan böcker
alldeles för ofta
hör det jag läser i huvudet hör aldrig det jag läser
gillar ljudböcker gillar inte ljudböcker
uppläsaren är viktig!
läser främst böcker i en genre gillar att variera min läsning
varierar min läsning mer nu när jag börjat blogga och läsa andras bloggar
läser alltid på svenska läser på flera språk
är bra på att komma ihåg böcker jag läst glömmer lätt bort både titlar och författare
men kommer ihåg framsidans bild
skriver upp det jag läser skriver inte upp det jag läser
därför började jag blogga för jag ville skriva upp med struktur
läser varje dag läser mer sällan
tycker att läsning är avslappnande tycker att läsning är ansträngande

1 kommentar:

  1. Kul att läsa dina svar. Du är nog den förste som inte hör böcker i huvudet, men ändå gillar ljudböcker.

    SvaraRadera