16 juli 2011

Hotet

Michael Connelly
Harry Bosch avvärjer en dödlig fara i form av en radioaktiv substans som hotar Los Angeles och dess invånare.
I den trettonde kriminalromanen om Harry Bosch ställs vi inför ett katastrofläge: en tunna med dödligt radioaktivt cesium har hamnat i orätta händer genom mordet på en vetenskapsman som haft tillgång till det livsfarliga ämnet. Den mördade har avrättats med två skott i bakhuvudet. Det spektakulära mordet tar Harry Bosch tillbaka in från kylan på avdelningen för "Cold cases". Nu är han på banan igen.
Det som till en början ser ut som ett rutinärende blir snart en angelägenhet för alla invånare i staden som riskerar att förgiftas av det försvunna radioaktiva ämnet. Aldrig tidigare har Harry Bosch och hans mannar ställts inför en sådan uppgift: det ultimata terrorhotet.


Mitt betyg: *** En amerikansk deckare i mängden. Lättläst och jag läste den snabbt för att få börja att läsa någon annan bok. Det är den andra boken av Connelly som jag har läst...kommer inte ihåg titeln på den första men det jag minns är att jag tyckte om den därför blev jag riktigt besviken på denna deckarhistoria. Det känns som det händer saker enbart för utfyllnad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar