10 apr. 2011

Murakami - tankar på en Kolonisöndag

Idag fick jag besök på kolonin av min dotter och hennes pojkvän.

Johanna hade med sig en hel kasse med böcker som hon hade läst. Innehållet blev kvar ute i "Lilla Stugan" för Murakami tar upp all min lästid. Den har nu efter 345 sidor verkligen blivit svår att släppa. Den är forfarande knepig och ibland obegripbar men ändå fängslande och tankebefästande, alltså svår att få ur tankarna.

En bok precis som en melodi ibland kan - "sätta sig fast i hjärnan" och den här boken har fastnat i min...

4 kommentarer:

  1. Jag längtar efter att få läsa den. Men jag ska hålla mig ett litet tag till.

    SvaraRadera
  2. och vad kul förresten att din dotter älskar att läsa! Att ni får dela detta med varandra!

    SvaraRadera
  3. tankebefästande... vilket bra ord! Visst är det så att den där fågeln absolut tar över ens tankar. Lyssnar du på bokcirkeln på radio också?

    SvaraRadera
  4. Ja, Joanna jag lyssnar på både P1's bokcirkel och den som de tre bokbloggarna podcastar. Det är skoj att känna sig som delaktig och att få andra/nya infallsvinklar i läsandet.

    SvaraRadera